|
Tweet |
Açılışta konuşan Maltepe Belediye Başkanı Mimar Esin Köymen, sosyal belediyeciliğin yalnızca altyapı hizmetlerinden ibaret olmadığını vurgulayarak, “Bir belediyenin asıl görevi, kimsenin kendisini yalnız hissetmediği bir kent yaşamı oluşturmaktır.” dedi.
Maltepe Belediyesi tarafından hizmete sunulan Emekli Dayanışma Evi, düzenlenen törenle açıldı. Emeklilerin sosyal yaşamdan kopmamasını, dayanışma ağlarının güçlenmesini ve mahalle ölçeğinde yeni bir buluşma noktası oluşturulmasını amaçlayan merkez, çok sayıda Maltepeli’nin katılımıyla kapılarını açtı.
Açılış töreninde konuşan Maltepe Belediye Başkanı Mimar Esin Köymen, belediyeciliğin yalnızca fiziki yatırımlardan ibaret olmadığını belirterek sosyal dayanışmanın önemine dikkat çekti.
Başkan Esin Köymen konuşmasında, “Bir kentin gerçek zenginliği gökdelenlerinde, alışveriş merkezlerinde ya da beton yapılarında değil, insanların arasındaki dayanışmada, birbirine duyduğu güvende ve ortak yaşam kültüründe saklıdır.” ifadelerini kullandı.
Ekonomik koşullar nedeniyle emeklilerin ciddi zorluklarla karşı karşıya kaldığını vurgulayan Başkan Esin Köymen, milyonlarca emeklinin geçim sıkıntısı ve yalnızlık duygusuyla mücadele ettiğini belirterek yerelden dayanışmayı büyütmeyi hedeflediklerini söyledi.
“BİLGİ VE DENEYİM PAYLAŞIMININ MERKEZİ OLACAK”
Açılışı yapılan merkezin yalnızca vakit geçirilen bir mekân olmayacağını ifade eden Başkan Esin Köymen, “Burası yalnızca çay içilen bir mekan olmayacak. Burası, dostlukların kurulacağı, bilgi ve deneyim paylaşılacağı bir merkez olacak.” sözleriyle merkezin işlevini anlattı.
Emeklilerin toplumun hafızasını oluşturduğunu belirten Başkan Esin Köymen, “Emekliler yaşadıkları kentin hafızası, ülkenin birikimidir.” diyerek onların kent yaşamına aktif katılımının önemine vurgu yaptı.
YENİ MAHALLE EVLERİ YOLDA
Başkan Esin Köymen konuşmasında, Maltepe’de sosyal dayanışmayı güçlendirmeye yönelik diğer projelere de değindi. Daha önce hizmete açılan Feyzullah ve Küçükyalı Mahalle Evlerinin önemli bir sosyalleşme merkezi haline geldiğini ifade ederek, bu yıl içerisinde Zümrütevler, Aydınevler, Başıbüyük, Cevizli ve Bağlarbaşı mahallelerinde yeni mahalle evlerinin açılacağını duyurdu.
Cevizli Mahallesi’nde de fidanlık ve otopark projesinin hayata geçirileceğini belirten Başkan Esin Köymen, yeni parklar ve kamusal alanların da Maltepelilerin kullanımına sunulacağını ifade etti.
“BİRLİKTE DAHA GÜÇLÜYÜZ”
Konuşmasının sonunda sosyal belediyeciliğin insan onuruna yakışır yaşamı savunmak anlamına geldiğini belirten Başkan Esin Köymen, “Biz Maltepe’yi hiçbir yurttaşımızın kendisini yalnız hissetmediği bir kent haline getirme konusunda kararlıyız.” dedi.
Açılış sonrası merkezi gezen Maltepe Belediye Başkanı Esin Köymen, katılımcılarla sohbet ederek görüşlerini dinledi. Açılışa katılan Maltepeliler, yediden yetmişe kapsayıcı hizmet anlayışından dolayı Başkan Esin Köymen’e teşekkür ederek, “Ekonomik koşulların özellikle emekliler için ağırlaştığı bu dönemde, uygun fiyatlı bir sosyal yaşam alanı ilaç gibi geldi.” şeklinde memnuniyetlerini dile getirdi.


